Tocanita ardeleneasca cu cartofi si pui

Dorul dupa preparatele de-acasa, asa cum gatesc parintii mei mai pe ungureste, alteori mai ardeleneste ori nemteste. Asa ca, in seara asta mi s-a pus pofta la o tocanita in stil ardelenesc, mai picanta si aromata cu faimosul tarhon de care niciodata nu ma pt dezlipi de mireasma lui. 

La cat mananc am ales sa pun doar 2 pulpe pui mari
2 catei usturoi marunt tocat
 2 cepe medii
un sfert de lingurita de pudra de ardei
 2 cartofi mari
1 lingurita praf de boia dulce
 1 ceasca suc de rosii
1 morcov mare
300gr rosii dezpielitate din conserva
o ploaie de tarhon
3 linguri ulei de masline
sare si piper dupa gust

Am prajit inainte pulpele pentru a le rumeni foarte usor pe ambele parti si apoi le-am scos pe o farfurie. 

Am taiat ceapa solzisori, morcovul l-am taiat in rondele subtiri si le-am adaugat in cratita cu uleiul incins pentru a se inmuia, am adaugat o ceasca de suc de rosii si 300 grame de rosii dezpielitate tocate marunt, boiaua dulce cat si cea iute, usturoiul maruntit si se lasa circa 3-4 minute si se amesteca pentru a nu se prinde. Am adaugat cam 600ml de apa peste, am taiat cartofii cuburi si am adaugat peste compozitie. Am lasat circa 10 minute pt a se mai inabusi, am adaugat puiul si am mai lasat sa fiarba pana a mai scazut din sos. La final se adauga sarea, piperul si tarhonul.


Pofta Buna!

Comentarii