Varza dulce cu kaizer afumat

Pe cand eram in Grecia si am gatit acest fel de mancare cu toate ca fara kaizerul afumat pentru ca nu l-am gasit, acum ca am schimbat tara, in Germania, am gasit afumatura si hop top m-am apucat de varzica dulce calita, ca tare ne mai era pofta! :)



Am adaugat: 
  • un ardei mare gras
  • 2 rosii mari
  • un morcov
  • varza potrivita
  • o ceapa potrivita
  • un catel de usturoi
  • cimbru uscat
  • piper boabe
  • zeama de la o lamaie
  • sare, boia dulce
  • ulei
Dupa spalarea legumelor, incep una cate una sa le taiem. Ceapa taiata Julienne, rosiile, usturoiul,  ardeiul si morcovul taiate bucatele. Varza se taie si se freaca cu sare. 
In cratita se pune la prajit ceapa, kaizerul impreuna cu o ploaie de boia dulce. Dupa ce cele doua au capatat o culoare aurie, se adauga restul de legume. Se mai lasa circa 5 minute pentru a se inmuia si incepem sa adaugat varza taiata fideluta si apa cat sa nu dea afara in timpul fierberii. Se lasa sa fiarba cand varza s-a inmuiat. In jur de 35-40 de minute. Mai spre final, se adauga cateva boabe de piper, cimbru si zeama de la o lamaie. Se mai lasa sa cateva minute pentru a se inabusi toata compozitia. Apoi se pune la cuptor la 180 de grade pana capata la suprafata o culoare aurie.


Se poate servi langa o mamaliga calda! 


Pofta Buna!

Comentarii