Sarmale in foi de varza murata



Ma laud ca le-am preparat singurica fara nici o informatie de pe internet sau sa-i telefonez pe parinti, problema era aveam defectiune la router si asa ca ciuciu conexiune pentru ambele parti :)) ... Cu calm si pofta dupa sarmale, dupa ce am tot inghitit in sec postarile membrelor de pe un grup culinar, am zis sa-mi scot informatiile din "Hard drive"-ul meu, adica capsor si sa le fac asa cum tatal meu le prepara. Pot sa zic inainte de a posta reteta, gustul a fost exact ca la mama acasa! 

Intr-o comuna din Grecia cat timp am locuit nu am gasit varza murata, doar cand mergeam in tara in vizita le savuram. Apoi cand am facut un mic efort si am schimbat Grecia cu Germania, aici le-am gasit in final: la un magazin turcesc. Mi-a luat ceva pana si aici le-am descoperit. :)) 
Si ca sa nu ma m-ai intind la vorba, va spun cum le-am preparat:


  • 500 grame carne deja tocata din comert mixta : porc si vita
  • cimbru, piper dupa gust, boia dulce
  • o ceapa potrivita tocata fin 
  • am ales o varza nici prea mare dar nici prea mica, de vreun kil si 200 de grame 
  • un pumn de orez
  • 150 grame de sos de tomate
  • 3 foi de dafin
  • kaizer afumat 
  • piper boabe
  • 2-3 linguri de ulei de masline
  • cateva fire de marar
Varza era deja cu cotorul scos, nu a fost foarte sarata, a trebuit sa separ foile de varza si sa le mai tai pe jumatate. Nu mai pomenesc cum le-am impachetat, caci a doua oara cand le voi face, sigur voi sti :)) . Au semanat a sarmale, dar unele numai a sarma nu erau. Anumite foi care erau prea mici sau deja rupte le-am taiat fideluta si le-am adaugat in cratita. 

Ceapa tocata marunt impreuna cu orezul si un pic de ulei le-am pus la calit pentru a se inmuia impreuna cu boiaua dulce. Am scurs ceapa cu orezul de ulei si am pus-o peste carnea tocata din bol, pe care am amestecat-o cu restul ingredientelor : cimbrul uscat, piperul, mararul pana s-a incorporat compozitia. Am evitat sa mai pun sare in compozitia de carne, pentru ca deja era de la varza murata atat cat a fost necesar.  

Am inceput procesul de rulare a sarmalelor. In cratita inainte de a pune fidelutele de varza, am stropit cu uleiul de masline si am pus cateva foi de varza intregi. Peste varza se adauga sarmalele circular si intre straturi am adaugat feliute de kaizer afumat si fidelute de varza . La final am pus foile de dafin, boabele de piper, cimbru uscat si sucul de tomate combinate cu o cantitate de apa pana sa acopere sarmalele. Se lasa la fiert cu capac in jur de 2 ore. Dupa ce sarmalele sunt fierte se pot servi alaturi de ciusca (ardeiul iute) si cu smanatana. 


Pofta Buna!

Comentarii