Stifado cu carne de vita - Reteta Greceasca

O bunatate de mancare, te vei linge pe degete! Ca multe alte retete grecesti pe care le-am invatat de la prieteni si noua mea familie de greci, azi am preparat o tocanita greceasca care are la baza carnea de vita, desi acest fel se poate prepara si cu carne de iepure sau porc. Daca esti turist prin Grecia, indrazneste sa comanzi aceasta tocanita "Stifado" la taverna unde vei poposi, nu vei regreta! 

Ai nevoie: 
  • 500 grame carne de vita frageda (cea mai indicata este cea de la gamba)
  • 4 cepe lunguiete 
  • 3 catei de usturoi 
  • 1/2 lingurita de nuscoara macinata
  • dupa gust : sare, piper, chimen 
  • 2 frunze de dafin
  • 400 grame de rosii tocate marunt in bulion 
  • 3 linguri de bulion
  • 50 ml vin rosu
  • 1 lingura otet din vin rosu 
  • patrunjel (optional) 
  • 3 linguri ulei de masline 
  1. Carnea se spala, se taie in bucatele potrivite impreuna cu usturoiul curatat si taiat pe jumatate si pus la prajit in ulei pana se va rumeni. 
  2. Se scoate carnea cu ajutorul unui cleste sau furculite intr-o farfurie si lasand grasimea in tigaie. 
  3. Frunzele de dafin, chimenul, nucsoara, sarea, piperul si rosiile din bulion se pun peste grasimea unde s-a prajit carnea. Se va lasa 2 minute pentru ca ingredientele sa prinda savoare, dupa care se adauga carnea peste si se lasa pentru a da cateva clocote. Se adauga 1 lingura de otet. Puneti capacul la tigaie pentru ca vita sa devina frageda. 
  4. Se adauga jumatatea apa amestecata cu bulionul si 50 ml vin rosu cat sa acopere carnea. Se prepara la foc mic timp de 1 ora lasat la inabusit cu capac. Se mai amesteca din cand in cand pentru a nu se prinde mancarea. 
  5. Intr-o alta cratita se pun cepele in coaja in apa la fiert pana cand se inmoaie. Dupa fierberea cepelor se trec prin apa rece, se scoate coaja si se adauga langa carnea care inca fierbe. 
  6. Se mai adauga sare sau piper daca mai este cazul. 
  7. La final se poate adauga patrunjelul. Eu l-am pus doar pentru decor, nu si in mancare, deoarece nici socrii mei nu obisnuiesc sa il adauge. 
Se serveste langa cartofi natur, orez sau cuscus . 

Din cauza "timpului" am preferat sa fierb apa si sa-l pun peste cuscus sa se umfle si cu acesta l-am servit. 


Pofta Buna! 

Comentarii