Mucenici Moldovenesti

A venit randul sa prepar pentru prima data Mucenici, am ales varianta moldoveneasca. Nu-s prea incantata de cum au iesit, asta e dintr-o greseala minora de-a mea ca i-am rulat prea mult si optuletii mei au iesit mai firavi decat ar fi trebuit, cu toate ca sunt aromati , au o pufosenie a lor si data viitoare sunt sigura ca imi vor iesi mult mai bine. 


Ingredientele folosite :

  • 500 gr faina
  • 5 linguri rase de zahar
  • 70 ml ulei
  • 1 plic drojdie uscata (7gr) / 25 gr drojdie proaspata
  • 1 plic cu coaja de portocala insiropata (asa am cumparat-o dim comert) / o puteti inlocui cu coaja rasa de portocala
  • 260 ml lapte caldut / daca tineti post inlocuiti cu apa
  • 1 vf cutit de sare
  • nuca macinata
  • miere 
  1. Intr-un castron se adauga faina si in mijloc faceti un crater unde veti adauga drojdia uscata, zaharul, uleiul, aroma de portocala si mixati cu mixerul, in acest timp turnati in firicel subtire laptele pana cand aluatul il absoarbe. Adaugati si sarea. 
  2. Mixati cu mixerul pana devine un aluat elastic.
  3. Formati snururi lungi si nu foarte subtiri, din care realizati ulterior mucenici in forma de 8.
  4. Se aseaza in tava tapetata cu hartie si se vor lasa mucenicii la crescut pentru 1 ora.
  5. Dupa ce s-au dospit se vor unge cu apa/lapte sau galbenus de ou.
  6. Se pun in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius.
  7. Mucenicii se vor coace pentru 15-30 minute la cuptor (depinde de cuptor in parte). Pe ai mei i-am lasat fix 30 minute.
  8. Incalzim mierea circa 1 minut pana va deveni fluida. Cu ajutorul unei pensule se ung mucenicii calzi din cuptor si se pudreaza din belsug cu nuca macinata.

Pofta Buna!

Comentarii