Chec cu suc de portocale special

Acum cateva zile, mai imi ramasesera 2 portocale si cum nu am avut chef sa le mananc, am preferat sa fac ceva din ele si daca tot mai am aromele ramase de la cozonacul grecesc, am spus sa incerc si un cozonac grecesc sub forma unui chec. Papilele gustative ale musafirilor si a sotului meu a fost "cel mai bun chec dintre toate pe care le-am facut pana acum" . Vi-l recomand cu drag! 

Am folosit: 

  • sucul de la 2 portocale si coaja lor rasa 
  • 250 grame faina
  • 200 grame zahar
  • 80 ml ulei
  • un plic zahar vanilat
  • 3 oua
  • un varf de cutit de sare
  • un varf de cutit de pudra de cires negru turcesc (mahaleb) 
  • un varf de cutit de cardamom (kakoule)
  • 2 lingurite praf de copt cu sofran Dr. Oetker 
P.S Mahalebul , kakoule le gasiti de cumparat la magazinele turcesti si/sau grecesti. 

  1. Ouale se vor mixa cu mixerul impreuna cu zaharul pana va deveni o crema spumoasa. 
  2. Se adauga sucul, aromele: zaharul vanilat, coaja de portocale, mahalebul si cardamomul mixand bine pana sa se incorporeaza ingredientele. 
  3. Se adauga uleiul si sarea. 
  4. Faina se amesteca cu praful de copt si se va adauga peste compozitie treptat mixand usor pana cand compozitia va deveni omogena. 
  5. Se tapeteaza o tava de chec cu hartie de copt sau se va folosi una din silicon (la cea din silicon nu mai este nevoie de hartie). Adaugati aluatul si adaugati in cuptor pentru 45 de minute la 200 grade Celsius. 
  6. Se va face testul scobitoarei daca s-a facut checul. 
Cand se va racii se va scoate din forma de chec si se va pudra cu zahar pudra. 

Checul are un iz usor de cozonacul grecesc "Tsoureki" , este nemaipomenit de gustos. 


Pofta Buna!

Comentarii