Chocoflan sau Prajitura Magica (crema de zahar ars cu blat)

Dupa ce am revazut-o pe un grup de Facebook am zis sa o incerc sa o fac. Problema mi-a fost indaratnicul cuptor electric care in loc de 1 ora cat ar fi trebuit sa fie tinuta, eu am lasat-o inca alte 45 de minute, asta din cauza ca am descoperit ca nu imi mergea grilul. Desi, prajitura a fost un succes. 

Chocoflanul este un pic asemanator cu Prajitura desteapta, numai ca aici blaturile nu se separa, ci doar se inverseaza , adica cel de ciocolata vine la suprafata, pe cand cel de vanilie coboara pe fundul tavii.

Ingredientele pentru Choco: 
  • 3 oua
  • 6 linguri zahar 
  • 125 grame ciocolata
  • 80 grame unt
  • 100 grame faina
  • 2 linguri cacao
  • un plic zahar vanilat
  • un varf de cutit de sare Himalaya
Ingrediente pentru Flan: 
  • 4 oua
  • 5 linguri zahar
  • o cana lapte (echivalentul a 300 ml) 
  • un plic exctract de vanilie Dr Oetker
Ingrediente pentru Caramel: 
  • 5 linguri zahar
  • 2 linguri apa 
Mod de preparare caramel : intr-o craticioara punem zaharul si apa , vom lasa la foc mic amestecand din cand in cand cu lingura de lemn pana vom obtine un caramel uniform de culoare aurie (aveti grija sa nu se ardapoate deveni amar). Se va turna in tava Yena.

Mod de preparare choco : topim untul la bain-marie si adaugam ciocolata taiata marunt, amestecand pana se va forma o crema. Separat vom mixa ouale cu zaharul pana se albesc, apoi putem adauga ciocolata topita in unt amestecand cu o spatula usor. Se pune faina, cacaua, extractul de vanilie si sarea mixand la viteza redusa pentru putin pana se omogenizeaza compozitia. Vom turna compozitia de choco peste caramel.

Mod de preparare flan : Zaharul si ouale se mixeaza pana se albesc apoi turnam laptele, amestecand cu mixerul usor si il vor turna peste continutul de choco. Punem tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade Celsius in bain-marie, adica vom lua tava mare a cuptorului sau una mai adanca si bagam in ea o tava mai mica cu apa apoi cand e fierbinte putem pune forma noastra cu Chocoflan in ea (apa ajung la jumatatea formei) si o vom lasa la copt pentru 1 ora sau facem testul scobitorii. 
Avand cuptorul electric a trebuit sa o las mult mai mult decat era in mod normal, am lasat-o cu alte 45-50 de minute mai mult. Nu va ingrijorati nu se va arde, Chocoflanul mi-a iesit perfect. Blatul de choco pe internet arata pufos, desi al meu este foarte cremus exact ca si crema de zahar ars, posibil sa fie din cauza ca timpul de gatire a fost mai lung.

Dupa ce Chocoflanul este gata, o vom scoate din cuptor si o lasam sa se raceasca complet pentru a putea sa o intoarce , punand un platou deasupra tavii si cu miscari rapide o rasturnati cu grija. 

La taiere vom observa cum blaturile s-au inversat. 

Prajitura magica se va pastra la rece. 



Pofta Buna! :) 

Comentarii