Suberec cu carne de vita (reteta turceasca)








Deobicei cumparam suberec din oras si ieri mi-a venit randul sa fac si eu asa ceva, erau in pofte cei de-ai casei si astfel am respectat reteta turceasca ca in Dobrogea, asa cum obisnuiesc turcii si tatarii sa o prepare. 

Ingredientele pentru umplutura:
  • 500 grame carne tocata de vita
  • 3 cepe micute sau una mare
  • sare, piper dupa gust
  • 1 lingurita rasa de menta uscata
  • 2 linguri de iaurt gras (fragezeste carnea)
  • 2 linguri de apa calduta
  • ulei pentru prajit 
Pentru aluat : faina cat cuprinde, 300 ml de apa calduta, sare 

  1. Se framanta coca cu faina, sarea si apa pusa treptat, aluatul nu trebuie sa fie lipicios, trebuie sa fie unul elastic si sa nu ramana coca pe maini. Din aluat se formeaza bile in mod egale pentru a forma placintele. Mie mi-au iesit 15 bile. 
  2. Se pregateste compozitia pentru umplut suberecul. Ceapa se curata si se taie marunt. Se pune intr-un castron carnea tocata, ceapa, sarea, piperul dupa gust, menta, iaurtul,  apa calduta si se amesteca bine pana se incorporeaza toate ingredientele. 
  3. Se intind foile una cate una. Din fiecare mingiuta se intinde o foaie subtire. 
  4. De mentinut ca umplutura de carne nu se prajeste inainte, se va pune cruda in aluat. 
  5. Se adauga pe o jumatate cu ajutorul unei linguri compozitia de carne pe foaia intinsa, iar cealalta jumatate se pliaza peste ea. Se apasa apoi cu degetele ori cu furculita pentru a lipi marginile. 
  6. Se prajesc suberecurile in baie de ulei incins pana devin aurii. Se servesc calde alaturi de o salata de iaurt. Noi am servit-o langa un tsatsiki. 
Pofta Buna!



Comentarii